Friday, July 18, 2014

ඔහොම හිනා‍වෙනකොට උඹ - ‍ලස්සනයි උමා...


“ඔයා හිනාවෙනකොට හරි ලස්සනයි...“  මා ඒ ලෙස ඇයට කීවේ ඇය නොනවත්වා සිනාසෙන බැවිනුත්.. එයින් මා ලැජ්ජාවට පත් වු බැවින් විය යුතුය....

ඉතින් ඕකට ඔය හැටි හිනාවෙන්න ඕනේද... ඇයි ... ඔයා හදත් එක්ක හිනාවෙන අය දැකලම නැද්ද...? 

නී ඔයියාට හීනා... වුණා නේවෙයිනේ.....

ඇයි මම පැයගානක් උමා මෙතනට වෙලා.. මම හිතුවේ වෙනදා එන පැත්තෙන්ම එයි කියලා...ඔයා හැමදාම නමුණු කුල බැහැලනේ එන්නේ....

දන්නෙම නැතිව රෑ වුණා.... හද පායලා.. තිබුණ නිසා මම හද දිහා බලාගෙන හිටියේ. ඒත් එක්කම මට කලින් කරපු කියපු දේවල් මතක් වුණා..... ඒකයි හිනාගියේ..

මම දැක්කා කට ඇරගෙන තමා හද දිහා බලාන හිටියා... හි:.. හි....

මම අද පොඩ්ඩක් පරක්කු වුණා තමා... අද වැඩ කරන තැනට අපේ ලොකු මාත්‍යා ආවා.. අර තේ දළු කිරණ තැන.. ඉතින් මම ඉන්නවා.. ඉන්නවා.. යන්ඩ වෙන පාටක් නේ.. ඒම ඉන්නකොට සෙල්ලම්මා නැන්දා ආවා.. මම ටක් කීලා කූඩේ එයියාට දීලා .. දුගෙන ආවා.. එතකොට... 

හි.. හි.. දැන් ඔයියා හදට  හිනා වුණා.... හි හි....

“ඔහොම හිනා වෙනකොට හරි ලස්සනයි... “  මම ඇයට කීවේ.. මගේ හීතේ ඇතිවුණ හැගීම..

අනී යන්න සමන් යන්..න ඔයා මට වීලු කරනවා...මට හිනාව නතර කරගන්න තමා අමාරු...

මට ලැජ්ජයි ඔයා ඔම කීයන කොට....

ලස්සන තිලකය .. දෑත පුරා වළලු... ලස්සන සාරියට ඔයා ගොඩාක් ලස්සනයි උමා.. මම හැමදාම කියන්නේ ඒකනේ.. සරස්වතී වගේ කියලා....

ෂ්.. මොනවා කීනවාද දන්නෑ.ඒක නෙවෙයි...... මට ඔයියාගේ අම්මා හේම කැමති වෙයිද?


මම තවම ඒ ගැන කිව්වේ නෑ උමා ... මට කොහොමත් ඔයාව අත්හරින් බෑ... මොන ප්‍රශ්නේ ආවත් අපිට ඒකට කොහොම හරි  මුණදෙන්න ඕනේ.. අනික අපි විතරක් නෙවෙයිනේ සිංහල දෙමළ ආදරය කරන අය....

හ්ම්... මම බාරයක් තමා වුණා... කදිර දේවාලෙට.. ස්වාමි අපි ගැන බලයි.. ස්වාමී.. ළග දුක කීවාම ඕව කෙනෙක්ට උදව් කරනවා...

ඒක හොදයි උමා.... අන්තිමේදී... අපිට මේ හිම ප්‍රශ්නයකටම උත්තර හොයා ගන්න පුලුවන්වෙයි.... මම ඇයට ළං වූයේ... මේ තියෙන ගැටළුවලට සහනයක් කොයි වෙලාවක ලැබෙයිද යන සැකයෙන්...



ගීතයකට ලියවුණු කතාවක්.. මේ ගීතය අහලා බලන්න... දැනෙයි ඔබට ... මේ වගේ හැගීමක්.. ...



තුමුල නමුනු කුල ගිරි හිස - උඳුල සඳ මඬල දුටු නෙත
රැවටුනා තමයි..
කිම‍ ද මේ තරම් ඒ ගැන - හිනැහෙන්නට කාරණා
මුහුණ රතු වෙලා දෙනෙතින් - කදුළු පනින තුරු එලියට
ඔහොම හිනා‍වෙනකොට උඹ - ‍ලස්සනයි උමා...

නුඹේ වත මඬල සඟවා - මුවා වෙන ලෙසින් අතුරන
සීත පිණි නිසා තිලකය - පාළුවෙයි උමා..
සීත මීදුමේ තිරපට - වළලු ලූ අතින් ඉවතට
ඈත්කර හොරෙන් හෙමිහිට - බලාපන් උමා...

කන්ද උඩ රුවින් දිදුලන - කන්ද කදිර දේවාලය
අපට පිහිට වෙයි කියලා - හිතනවද උමා...
අප වටා නැගෙන උවදුරු - ඈත්වී නොබෝ කලකින්
පිච්ච මල් සුවඳ විතරක් - ඉති‍රි වෙද උමා...

ජය වේවා.... 

No comments:

Post a Comment