Tuesday, July 22, 2014

අපි මෙහෙම හැසිරෙන්නේ ඇයි......? (8 වන කොටස)

හමුවන සමාජ පීඩන 


සමාජයේ කුඩාම තැනුම් ඒකකය පවුල වේ. මෙහිදී පවුල මත පදනම් වන පිඩනය පසුව සමාජ ගත වේ. සමාජ පීඩන ගත් කල සංකීර්ණ වු ප‍්‍රශ්න දාමයකි. සමාජ පීඩනය මත පුද්ගල චර්යාවද විවිධ අයුරු වේ. මේ කරුණු මත සමාජයේ විවිධ වු ස්වියත්වයන් පිහිටි ඇදහිය නොහැකි විස්වාශ කල නොහැකි පුද්ගලයන් අපට හමුවේ. මා මෙම පරිච්ඡ්‍ෙදයෙන් සාකච්ඡා කිරීමට බලාපොරොත්තු වන්නේ සමාජ පීඩන කෙසේද ඇති වන්නේ..යන්නයි.

සමාජ පීඩනය ආරම්භය කොතැනද කියා කිව නොහැකිය මන්දයත් සමාජ පීඩනය මතු නොවන තැනක් නැත.දරුවකු පිළිසි`ද ගත් මොහොතේ සිට ඔහුගේ මරණය දක්වා නොයේක් අයුරින් පීඩනයන්ට හසුවේ.

දරුවකු කුස තුල පිලිසි`ද ගත් පසු මවට හා පියාට නැත්නම් පවුලට මුලින්ම සතුටක් දැනෙන බව සැබෑය. අඩු වයසින් පිළිසි`ද ගැනීම් නිසා එම යුවල උත්සහ දරනුයේ මෙම ගැඹ කෙසේ හෝ විනාශ කිරීමටය. මක්නිසාද යත් සමාජය සම්මත වු නිත්‍යානුකූල විවාහය මත සිදු නොවීම නිසාය. 

පාසල් පේ‍්‍රමය හෝ වේවා අනෙකුත් පේ‍්‍රමයකදී හෝ වේවා නිත්‍යානුකූල විවාහ සිදුනොවී ඇතිවන ලිංගික එක්වීම් වලට යෑම සාමාන්‍ය දෙයකි. මක්නිසාදයත් වත්මන් සමාජය පෙළඹවීම් වලට අඩිතාලම සකසා ඇත. රාගය ඇවිස්සන සුළු ඇ`දුම් පැළ`දුම් , සුව`ද විලවුන් වර්ග, මිනිසුන් පොළඹවන සුළු හැසිරීම් රටාවන් වත්මන් සමාජයෙහි මුල් බැසගෙන ඇත. තවද ජනමාධ්‍යයන්හීදී පෙන්වන සුන්දර වූ ආදර අන්දර කෙලවර වන්නේ සුඛාන්තය මත පදනම්වය. මෙම නිසා මේවා නරඹන කුඩා දරු දැරියන්ගේ මනසෙහි තැන්පත් වන්නේ ආදර අන්දර ඉතා සුන්දර විචිත‍්‍ර සෑම අතින්ම සම්පූර්ණවු දෙයක් ලෙසය. මෙය සමාජ පීඩනයක් ලෙස මා හදුන්වන්නේ මිනිසුන්ගේ මනසෙහි මෙවැනි දෑ තැන්පත් වීම සිදුවී පුද්ගල වයසට නොගැලපෙන ලෙස අනවශ්‍ය ගැටළු මතුවීමට ඉඩකඩ ඇති බැවිනි.

 තව බාහිර ඔපේට පෙම්වතුන් පෙම්වතියන් එකිනෙකා වෙලෙමින් පෙම් රැගුම් මැද සමාජයෙහි හැසීරීමේදී තනිකමින් සිටින පුද්ගලයා නිතරම සොයන්නේ මේ දකිනා පෙම්වතුන් කෙතරම් සුන්දර ජීවිතයකට උරුමකම් කියනවාද යන්නයි. මෙයින් යථාර්තය යටපත්වේ. තනිකමින් පෙලෙන පුද්ගලයා කෙසේ හෝ තමාට සහකාරියක් හෝ සහකාරයක් සොයා ගැනීමට පෙළඹේ. මෙයට වැරැුද්දක් කිව නොහැකිය. මක්නිසාද යත් සමාජයෙහි පිළිගන්නේ මේ කියන්නාවූ පුද්ගලයන්ය. 

පාසල් කාලයේ ඇතිවන හැගීම් , හා ප‍්‍රබල ලෙස තම යහළුවන් යෙහෙළියන් පවසන දෑ සම`ග උත්සහ දරන්නේ තමා කෙසේ හෝ පෙම්වතෙක් පෙම්වතියක් සොයා ගත යුතු බවයි. නැතිනම් යහළුවන් අතරේ එනම් පාසල තුල හා  පිටත සමාජයෙහි කොන්වේය පීඩනයෙන් පෙළඹීමද සිදුවේ. 

මෙවැනි දෑ තුළින් නව යොවුන් විය (අවු 12 - 18* තුල ආදර අන්දරයන්ට අත්පොත් තබති. පසුව හැගීම් මත ඔවුන් විවිධ වු වැරදි කි‍්‍රයාවන්ට පෙළඹීම සිදුවේ. මෙය නිසා විවිධ වු ගැටළු පසුකලක ඇතිවේ. මෙයින් අයුතු හැසිරීම් පසු කලක විවාහයටද බාධාවක් වීමටද ඉඩ ඇත.

තවද දරුවන් ඉපදීමත් ඔවුන්ගේ චර්යාවත් දෙමාපියනට පීඩනයක් ඇති කළ හැක. මුරණ්ඩු ගති ඇති ළමුන් සිටින දෙමාපියන්ට සමාජයෙන් පීඩාවක් එල්ලවේ. එනම් තම ළමයා කරන කියන දෑ පිළිබ`ද නිතැතින්ම පසුතැවිලි වේ.මෙම නිසාද ඔවුන්ගේ ස්වීයත්වය පිළිබ`දවද සොයා බැලිය යුතුය.

මා පෙර පැවසුවේ දෙමාපියන්ගේ දෘෂ්ටියෙනි නමුත් දරුවන්ගේ දෘෂ්ටියෙන් ගත් කල ඔහු හෝ ඇයට සැබෑ සමාජ පීඩන පවති. එනම් වැඩිහිටියන්ගේන් සිදුවන් අපචාර සිද්ධින්ය. මෙය සමාජයේ ළමුන් 100කින් 70 කට පමණ කායික හෝ මානසික වශයෙන් සිදුවන්නකි.කායිකව සිදුවන අපචාර මත මෙම දරුවා පසු කාලීනව විවිධ වු ලිංගික දුබලතා ඇති විය හැක. සමලිංගික ආකර්ශනයට පෙළඹීමටද ඉඩකඩ ඇත. මෙය සමාජයේ අත්විදි සත්‍යයකි. මෙයින් ළමයා සමාජයෙන් කොන් වීමටත් සමාජයට බිය වීමටත් ඉඩ ප‍්‍රස්ථාවද ඇත.

තවද නිවසෙහි ඇති පීඩනය, එනම් දෙමාපියන්ගේ ආරවුල්, කේන්දර බැලීම් මත පවසන ඇතැම් කරුණු , ආගම, ඥාති සම්බන්ධතා නිසාද දරුවාට දැඩි ලෙස පීඩනයට පත් වේ. තවද තමා අධ්‍යාපනය ලැබීමේදී යම් විෂයකට අදක්ෂ නම් ඒ විෂය ස`දහා යෑමට සිදුවන අමතර පන්ති නිසාද ළමයා පීඩනයට පත්වේ. 

තම අධ්‍යාපන විෂය ධාරාව වැඩි වශයෙන් ළමුන් තෝරා ගන්නේ සමාජයෙන් එල්ලවන පීඩනය මතය. එනම් සමාජයෙහි කලා විෂයන් තෝරාගන්නා ළමුන් මන්ද බුද්ධික දැනුම් තේරුම් නැති පිස්සු නටන පිරිසක් බව හංවඩු ගසා ඇති හේතුවෙනි. සමාන්‍ය පෙළට දෙවන වරද පෙනී සිටින සිසුන් තෝරා ගන්නා විෂයන් ඔහු තුල කිසිම ආශාවක් නොමැති පවුලේ බල කිරීම මත තෝරා ගැනීමත් ඉගෙන ගැනීමටත් සිදුවේ.

නව යොවුන් අයට ඇතිවන සමාජ ගැටළු නම් මත් ද්‍රව්‍යයන්ට බොහෝ දුරට පෙළඹේ. මෙයට හේතුව මොවුන් අත්හදා බැලීම් වලට යොමු වීමයි. මොවුන් යහළුවන් සම`ග අළුත් අළුත් දෑ පිළිිිිිබ`ද අත්හදා බැලීම් සිදුකිරීම මගින් ඒවාට පෙළඹවීමට බොහෝ විට උත්සහ දරයි.පාසල් වල දී සිදුවු සිද්ධින් ගත් කල මේ කාලයේ මනසෙහි පවතින මතයන් නම් බොන මිනිසුන් පොරක්ය. යන සංකල්පයයි. මත් විම මොවුන් සිතන්නේ පෞර්ෂත්වයේ ලක්ෂණයක් ලෙසය. 

තවද මොවුන් රංචු ගැසීම සිදු කරයි. මින් සිදුවන්නේ කලහ කර ගැනීමට පෙළඹීමයි. සම වයස් ඛාණ්ඩයන් මෙලෙස එක් එක් ඛාණ්ඩයනට බෙදී සමාජයේ විවිධ වු පැතිකඩයන්ට පෙළඹවීමයි. එනම් සමාජශීලි පොදු වැඩ ස`දහා උපකාර කරන පිරිස, අනෙක් පිරිස නම් සමාජයෙහි මත්ද්‍රව්‍යයන් භාවිතා කර රස්තියාදු ගසන එනම් කාලය නිකරුනේ නාස්ති කරමින් බෝක්කු මත, වෙළ`දසැල් අසල ජීවත් වන පිරිසයි. මෙකල සමාජයෙහි මොවුන්ට දක්වන පීඩනයන් විවිධය. එම නිසා මොවුන්ගේද ස්වීයත්වය පිළිබ`දවත් විමසා බැලිය යුතුමය.

මින්පසු එළඹෙන්නේ මොවුන් රැකියාව සිදුකිරීමට හා විවාහය සිදුවන වයසය.රැුකියාවද මොවුන්ගේ ස්වීයත්වය පිළිබ`ද තීරණය කරයි. මොවුන් කරන රැුකියාවත් මොවුන්ගේ හැසිරීමත් , චර්යාවත් , මානසික කි‍්‍රයාවලීත් යන සියල්ල ඒ හා සමානව විවිධ වේ. මේ පිළිබ`දවත් සාකච්ඡුා කිරීමට අපට සිදුවේ. 

තවද විවාහය සිදුවීමේදීද ගැටළු මතු වේ. මොවුන් බලාපොරොත්තු වන තරමේ විවාහයක් සිදු නොවුනහොත් මොවුන්ගේ ස්වීයත්වයටද විවිධ බලපෑම් ඇතිවේ.

මැදිවියෙහි එල්ලවන විවිධ ගැටළු එනම් තම සහකුරු සහකාරිය වියොව නිසා දැනෙන තනිකමත් තනිකම පාළුවත් නැතහොත් තම දරු දැරියන්ගේ නිසි වයසට පැමිණිම නිසා විවාහය සිදු වීම නිසා තමා ඈත් කර යෑමත් ස්වීයත්වය ස`දහා බලපෑම් ඇති කරයි.

මින්පසු වයසට යෑමත් නිසා මොවුන්ගේ ස්වීයත්වය වෙනස් වේ සමාජයෙහි මහළු මිනිසුන් ට දක්වන පීඩනයත් තම දරු දැරියන්ගේ සැලකිල්ලට බ`දුන් නොවීම නිසා සමාජයෙන් බලන ඇසත්. මොවුන් සමාජයට පවසන දෑ නිසාත් සමාජයෙහි මොවුන් කියනා දේ නිසාත් මොවුන්ගේ ස්වීයත්වයට බලපෑම් ඇති කරයි.

මෙසේ වයස් ඛාණ්ඩයන් හීදි දක්වන ස්වීයත්වය සමස්ථය වශයෙන් සංස්කෘතික බලපෑම නිසාද සමාජයෙන් පීඩනය එල්ල වියහැක. සමාජ පිළිගැනීම් මත පුද්ගල නිදහස් ඇහීරීමත් ස්වීයත්වයට බලපෑම් ඇති කරයි. මක්නිසාද යත් තවමත් අප ශී‍්‍ර ලංකා සමාජය තුල විවිධ වු බලපෑම් පුද්ගලයාට එල්ල කරන බැවිනි. සංස්කෘතික සාදක සමාජයේ පැවැත්මට අවශ්‍ය වුවත් ඇතැම් දෑ වෙනස් විය යුතුව ඇත. මෙයින්ද පුද්ගල ස්වීයත්වයට යම් බලපෑමක් කරයි.

විවිධ වු ආගමික වපසරිය තුලද පුද්ගල ස්වීයත්වය සීමා වේ. ආගම්වාදියා නිතැතින්ම තම ආගම වෙනුවෙන් තම දිවිය වුවද පූජා කිරීමට ඉදිරිපත් වේ.මෙහිදීද ස්වීයත්වය පිළිබ`ද ස`දහන් කළ යුතුව ඇත.

තවද යුධමය වාතාවරණය මතද  පුද්ගල ස්වීයත්වය වෙනස් තත්වයන් පවතී. යුධ භටයාගේ මානසිකතයත් ඔහුට ලැබෙන පීඩනයත් ඔහු සමාජයෙහි හැසිරීමේදී ස්වීයත්වය පිළිබ`දවද කතා නොකරම බැරිය.

සැමටම ජය වේවා.....

No comments:

Post a Comment